Tidigare har det varit en utmaning att hitta det mest ekologiska filamentet i Skandinavien.

Tidigare har det varit en utmaning att hitta det mest ekologiska filamentet i Skandinavien.

Så är det dock inte längre, jag öppnade nyligen min webbutik Filamentfabriken för att marknadsföra mitt lokalproducerade PLA filament som jag tillverkar av pellets skeppat direkt från USA utan att det har tagit omvägen förbi Kina på väg hit.

Previously it has been a challenge to find the most ecological filament in Scandinavia.

Not any more, I recently opened my web shop Filamentfabriken to promote my locally produced PLA filament made of pellets shipped directly from the United States without taking a detour through China on the way here.
http://filamentfabriken.eu

Eu Domain but no English on the page…Ecological but shipped the whole way from the us instead of plastic from the EU or one of the skandinavian suppliers? Seriously?

Inge 3mm :frowning:

@Sven_Eric_Nielsen
I’ll change to Scandinavian PLA pellets as soon as I find a source, do you know of any?

Yes, pellets produced in Scandinavia would be much better and we are working on that. Unfortunately it will take at least another 6-12 months for the scientist to develop it, while waiting for any of the above I’ll use the pellets that’s available.

The MOST ecological filament! Because it is PLA and not ABS and the shipping distance is shorter.

The reason for not using the .se addres is the ridiculous errors and fault handling by One-dot-com (the not entirely unknown Danish company) the registration of the .se address failed and is now locked and unavailable… In this situation the .eu address seemed more natural than any other.

Finally: The English translation of this post is meant as a courtesy for non Scandinavian readers because I personally dislike posts in non English language. If I thought there were a market for the filament in the rest of Europe (which I don’t because of high shipping cost AND the fact that it means more unecological shipping) I would translate the store to English.

I rather see more people like me making / marketing their own filament locally.

@Markus_Granberg
Tyvärr, jag använder själv uteslutande 1.75mm och har fått för mig att marknaden större för 1.75mm. Men det går helt säkert att ordna när jag kör igång min andra maskin, Det är lite meckigt att trimma maskinen så att toleranserna håller och jag vill inte växla mellan olika dimensioner med bara en maskin.

Has anyone checked to see if lignin is extrude-able? There would be a good locally produced renewable material, especially for Finland.

I checked . In 1998 a German company converted lignin into a form of thermoplastic. Start there.

Trevligt med ännu en källa till filament! Några snabba reflektioner bara.

Att ha fältet för personnummer tvingande vid nyregistrering känns lite sådär om man inte tänkt sig köpa på faktura. Det är naturligtvis bara att skriva vad som helst men ändå.

Vikt saknas på artikeln PLA Polymer 4032D.

@korpx
Tack för feedback, vikten skall stå i produktinformationen nu.

Håller med om personnummret. Jag hade glömt att stänga av det. Nu är det borta!

Bra initiativ! :+1:

Jag har köpt av dej, och är helnöjd med det.