Hat jemand Erfahrungen mit externen Endstufen, wie den TB6600?

Hat jemand Erfahrungen mit externen Endstufen, wie den TB6600?
bei mir läuft die Maschine mit externen Endstufen schlechter als ohne, obwohl ich mit ihnen mehr Spannung und Strom abgeben können müsste.

pleas help me!

Can you post pictures of your setup? I can’t really figure out what your setup is.

Ich hatte vor meiner jetzigen Steuerung auch ein tb6600 Board… War leider schlechte Qualität, die Optokoppler waren langsam. Je nach der Qualität der externen Endstufen sollte aber der Treiber chip eigentlich mehr hergeben. Welches Stepping verwendest du?

Many folks are using TinyG to generate the stepping. TinyG has built in stepper drives that I believe are TI 8825 (or something close to that). You could take the step/dir signals instead and pump them into alternate drivers like TB6600’s, but many folks don’t bother and just use the built-in stepper drivers.

That driver TB6600 is up to 42 volts and 4A. How are you currently running those drivers? What power supply are you using and at what voltage? Are you saying tiny G is not running your motors as well as a TB6600?

Correct. TinyG has 2A stepper drivers built-in. Again, you can use other drivers like the TB6600, you just have to connect the step/dir pins from TinyG to your TB6600’s.

ich benutze die Treiber im 1/4 Modus unter 48 V 4,2 A
habe noch keine Erfahrungen mit anderen Endstufen gemacht, kann mir aber gut vorstellen dass es da was besseres gibt.